vrijdag 2 maart 2018

Hoe belangrijk is SEO?

Hallo allemaal,

Welkom op mijn blog "Hoe belangrijk is SEO?" en leuk om te zien dat je ook belangstelling hebt voor SEO. Ik ben Martin Verkerk en ben al sinds 1998 bezig met SEO. 

Wellicht heb je zelf ook een website, waarvan je zou willen dat die beter gevonden zou kunnen worden in de zoekmachines.
Wanneer deze website of webwinkel ook nog eens een bron van inkomsten moet gaan worden, is het van uitermate belang dat je inderdaad goed te vinden ben.

Ik zal in deze blog proberen uit te leggen wat SEO nu precies inhoud en waarom het nu zo belangrijk is.

Om te beginnen zal ik in deze post iets meer over mij zelf en mijn passie SEO vertellen en hoe ik eigenlijk begonnen ben.
In 1999 waren de zoekmachines Altaviste, Lycos, Yahoo en Ilse, wel de meest belangrijke zoekmachines in de wereld.
De algoritmes die toen gebruikt werden waren heel erg op Meta Keywords gericht, dus werden de Meta Keywords dan ook in de HEAD van de website opgenomen.
Hier werd vrij veel misbruik van gemaakt, door heel veel en soms ook niet gerelateerde woorden daarin op te nemen. Om daar dan toch op gevonden te kunnen worden.

Met de komst van Google in 1998 werd deze zoekmachine al vrij snel populair ten opzichte van de bestaande zoekmachines.
In de afgelopen 20 jaar is er dan ook door de komst van Google een hoop veranderd in de techniek van Zoek machines. De techniek is dusdanig veranderd, dat je verstand moet hebben van SEO om een website goed te kunnen laten scoren.

Wil je meer weten over SEO en wat er daarbij komt kijken? Hou dan deze blog in de gaten.
Of kijk eens op mijn website https://verkerk-webdesign.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten